Bliv medlem af DMF
Bliv medlem af DMF og spar 50% eller mere på alle kursustilbud for musikere og komponister.
Workshops – kurser – masterclass – coaching – support – events
Dansk Musiker Forbunds kursusafdeling Artlab tilbyder efteruddannelse for professionelle musikere. Vores kursusvirksomhed omfatter workshops, events, netværk, masterclass, support og foredrag i hele landet. Kurserne offentliggøres løbende her på hjemmesiden og i en trykt kursusoversigt, der udsendes til alle DMFs medlemmer og musikinstitutioner i Danmark.
Tilmeldingsfristen
Fristen for tilmelding til hvert enkelt kursus er anført lige under tilmeldingsknappen. Bemærk, at antallet af pladser på hvert kursus er begrænset, og at kun kurser med minimum otte deltagere oprettes. Kurser med for få tilmeldinger aflyses. Kontakt gerne kursusadministrationen på tlf. 7022 1525 eller mail pp@dmf.dk og forhør dig om ledige pladser.
Ved kurser med løbende optag oprettes det pågældende hold når der er indkommet otte tilmeldinger. Herefter kontaktes de tilmeldte mhp. at finde kursusdage, der passer alle tilmeldte.
Kontakt Peter Poulsen på pp@dmf.dk,
hvis du er musiker og har forslag til nye tilbud.
Det er Peter Poulsen, der står for vores efteruddannelses-tilbud til musikere.
Har du spørgsmål, forslag, ris eller ros, så send gerne en mail på pp@dmf.dk eller ring på 70221525.
Lydmor og BAEST fortæller, hvordan de bruger Facebook
Logic, Ableton, Wordpress, Sådan bliver du set og hørt, Little Masters of Music – nu med nye datoer!
Artlab præsenterer feedbacksession om PR og promotion med Sebastian Fibiger til Musikerdag d.5.10. i Monorama – Aarhus.
gratis workshops i entreprenørskab for konservatoriestuderende og DMF-medlemmer
Yolates, yoga, grundtræning/Body-SDS eller blæserkropstræning?
– Gratis workshops for konservatoriestuderende og DMF-medlemmer
Sparring, feedback og coaching i KONTORET, BUTIKKEN, VÆRKSTEDET eller på SCENEN
“Training Artists for Innovation – Competencies for New Contexts”
Artlab har over 2 år været aktiv medudvikler af TAFI (Training Artists For Innovation), et internationalt projekt om kunstnere, der arbejder som ‘kreative konsulenter’ i virksomheder.
Målet er at skaffe bevågenhed for kunstneres effekt i virksomheder og de påkrævede kompetencer for at kunne gøre en faktisk forskel, når virksomheder skal arbejde med innovation. Dette har bl.a. resulteret i denne håndbog, som Artlab har bidraget til.
Se en lille video fra sidste workshop med producer og sangskriver Ben Allen, der bla. har lavet Gnarls Barkleys Crazy, diverse Beastie Boys, Animal Collective, M.I.A. oma.
Det er vigtigt at tage på kursus, fordi vi musikere er nødt til at følge med i den rivende udvikling, der sker på kultur-, musik- og medieområdet
Kursustilbuddene fra Artlab er aktuelle for de fleste – bestemt også for klassiske musikere – og har efter min erfaring meget, meget høj kvalitet.
Harpenist Lillian Törnqvist har lært en hel del om PR, markedsføring og teknikaliteter (videoredigering – grafik – hjemmeside m.m) på Artlabs efteruddannelse for musikere.
Jeg tog på to kurser i 2011 for at få coaching-input til mit arbejde som underviser og for at lære Ableton Live at kende. Begge kurser var fede oplevelser.
Underviserne var topformidlere og engagerede med faglig bredde og nyttige erfaringer at dele ud af.
DJ Rasmus Schack har bl.a. kørt fra København til Tønder for at deltage i kurset ‘Coachingmetodik i musikundervisningen’
Det var et fremragende foredrag med Maria Theessink i går aftes.
En rigtig god og velstruktureret diskussion, der gav os alle en klar idé om de mange aspekter af Theessinks arbejde med markedsføring.
Tusind tak for en fantastisk mulighed.
– Jane Clark, violinist og komponist om Maria Thessinks foredrag ‘Sådan gør jeg… når jeg markedsfører en musiker’ fra foråret.
Foredragsrækken ‘Sådan gør jeg…’ startede i foråret 2012, og forsætter i efteråret, hvor du møder LoopGirl’en Maria Timm, visuals fra Obscura, Steve Borth II med Live Ableton og produceren Alouise
Artlab giver mig mulighed for at erhverve og opgradere kundskaber inden for alle mulige relevante emner for en musiker anno 2012.
Det være sig international booking, projektplanlægning, salg, markedsføring, håndtering af nye medier, billedbehandling, tekstskrivning og meget, meget mere.
Artlab og DMF formår desuden at tilbyde kurserne til meget billige penge samtidig med at underviserne, servicen, faciliteterne og forplejningen altid er i top.
For mig er Artlab et oplagt sted til at lære vigtige redskaber, jeg har brug for som musiker – fag, som jeg ikke havde mulighed for at vælge på konservatoriet.
Jeg har deltaget på kurser i bl.a. pr & kommunikation, webdesign, photoshop, ”Dit publikum” og ”På tour i udlandet” – alt sammen fag jeg nødig vil undvære, når jeg arbejder med min koncertvirksomhed, som jeg brænder for.
Jeg synes, at Artlab benytter nogle meget dygtige og inspirerende lærere, og jeg får som regel mere ud af kurserne, end jeg i forvejen forventede.
PR, kommunikation, webdesign, photoshop, ”Dit publikum” og ”På tour i udlandet”. Trompetist Dorthe Zielke er en flittig kursist.
Jeg tager ofte på Artlabs kurser, fordi jeg meget godt kan lide den uformelle stemning der er.
Det er en god facon til at få nye faglige værktøjer og udvide sit netværk.
Komponisten Mauro Patricelli har bl.a. deltaget på flere filmscoringskurser og lært at redigere film til youtube…
Jeg synes, det er vigtigt at tage på kursus, fordi man får udvidet sin musikalske & kreative horisont både fagligt, personligt og menneskeligt!
Jeg synes, at Artlab tilbyder de absolut bedste kurser i byen for musikere og kreative sjæle. Kurserne fundraising og projektboost her i efteråret måtte jeg bare deltage på.
Mikkel Heller, der er stifter af Sange Fra Broen, har bl.a. været på fundraisingkursus i 2011.
Introduction and 7 pieces of advice for artists who plan to work with companies.
–
Arbejder du som Artist in Business – kunstnerisk konsulent – med at levere kunstnerisk baserede produkter og ydelser til virksomheder? Vil du gerne i gang – eller er du blot lidt nysgerrig?
–
Så lad dig inspirere i den nye manual, som i ord og klare illustrationer opsummerer 9 forskellige hovedkategorier, hvor kunstnere har noget særligt at tilbyde virksomheder.
–
Læs også om kompetencebehov og de mange kommunikationsformer og delelementer, man skal have styr på, før man opleves som professionel i feltet.